Scroll To Top
Son Yazılar

YOĞURTLU KESME ÇORBA ~Resimli


YOĞURTLU KESME ÇORBA ~Resimli





●Malzemeler

• 1 su bardağı haşlanmış Nohut
• 1 çay bardağı Tavuk suyu
• 3 bardak Su
• 100 gr Göğüs Eti
• 1 adet Soğan
• Karabiber
• az Tuz
• Sıvıyağ


●Kesme Hamuru

• 1 çay bardağı Un
• az Tuz
• Su


●Terbiye

• 2 yemek kaşığı Yoğurt
• 1 yemek kaşığı Un
• 5-6 damla Limonsuyu


●Yağ

• 1 yemek kaşığı Tereyağ
• 2 yemek kaşığı Sıvıyağ
• Nane


●Yapılışı

Kesme hamuru icin bir kabın icine un ve tuz koyalım. azar azar su ekleyerek katı bir hamur yoğuralım. Uzun rulo yuvarlayalım ve nane şekeri büyüklüğünde parcalar keselim. Birbirine yapışmasın diye unlayalım. Tencereye sıvıyağ ve ince doğranmış soğan, nohut ve etleri ilave edelim 2-3 dakika karıştıralım. Sırasıyla karabiber, su, tavuk suyu, kesme hamuru ve tuz ekleyelim. 15 dakika pişmeye bırakalım. Terbiyesi icin kasenin içine yoğurt, un, limon koyalım ve karıştıralım. Pişen çorbanın sıcak suyundan (2 Kepçe) yoğurdun içine dökelim ve karıştıralım. Sonra yoğurdu çorbanın icine dökerek hızlıca karıştıralım. 15 dakika daha pişmeye bırakalım. Koyu olduysa su ekleyebilirsiniz. Tavada tereyağ, sıvıyağ, nane kızdıralım ve çorbaya ilave edelim...



















Not: Ben daha önce tavuk haşladım. Suyunu kücük kutulara doldurdum ve soğumaya bıraktım. Daha sonra derin dondurucuya koydum. Böylelikle Pilav ve Çorbalarda kullanabilirsiniz..




Share This:

No Comment to " YOĞURTLU KESME ÇORBA ~Resimli "