Scroll To Top
Son Yazılar

KÖY USULÜ TAVUKLU YUFKA BÖREĞI ~ RESİMLİ


KÖY USULÜ TAVUKLU YUFKA BÖREĞI ~ RESİMLİ 

(Karadeniz /Bartın )





¤ MALZEMELER

~ 1 adet bütün Tavuk
~ 7-9 adet kuru Yufka
~ Tuz
~ Sıvıyağ
~ Su


¤ Yapılışı

Tavuğu ikiye ayiralim ve tencereye yerlestirelim. Bol su dolduralim, Ocaga alalim ve haslayalım. Üzerinde biriken köpükleri alalım. Tavuğu tencerenin icinden alalim ve ılımaya bırakalım. Pizza tavasini veya yufka büklügünde tepsiyi yaģlayalim. Tavuğun suyuyla yufkayi arkalı önlü ıslayalim ve tepsiye yerlestirelim. Diğer yufkalarıda ayni sekil islayalim ve üst üste koyalim. Ocagin dördünü acalim ve tepsiyi ocaga yerlestirelim. Ara ara cevirerek yufkalarin kızarmasini saglayalim. Dikkatli bir sekilde yufkayi aktaralim ve diger tarafinida kizartalim. Kızaran yufkalara tavuk suyu dòkerek cok hafif islayalim ki yumuşasın. Sonra dilim dilim keselim. Tavuklari kücük parcalara ayiralim ve tavada az sıvıyağ ve tuz ile kavuralim. Arzu edersiniz pul biberiyle tatlandırabilirsiniz. Yufkalarin üzerine yayalim. Ayran ile servis yapalim...













Not : Ben tavuk suyunun yarisi ayirdim ve minik kutulara doldurdum. Soğuduktan sonra derin dondurucuya koydum. Bu şekilde çorba ve pilavlarda kullaniyorum. 






Share This:

No Comment to " KÖY USULÜ TAVUKLU YUFKA BÖREĞI ~ RESİMLİ "