Scroll To Top
Son Yazılar

DONUT (DONUTS) TARİFİ ~ RESİMLİ


DONUT (DONUTS) TARİFİ~ RESİMLİ






●Malzemeler

• 1 adet Yumurta
• Yarim su bardağı Şeker
• 1 su bardağı ılık Süt
• 1 yemek kaşığı eritilmis Margarin
• 1 paket Vanilya Şekeri
• 1/4 Yaşmaya
• 1 fiske tuz
• 3,5 su bardağı Un


● Kizartmak icin
• Bol Sıvıyağ


● Üzeri icin
• 100 gr Kurvertür Cikolata
• Kirik Cikolata
• Süs Şekerleri



● Yapılışı

Bir kasenin icine maya, süt ve 1 su bardağı un koyalım ve cırpalım. Cıvık bir kivam olacaktir. Üzerine strec folyo kapatalim ve 20 dakika mayalanmaya birakalim. Baska bir kasede yumurta, şeker, tuz, vanilya sekeri, margarin koyalim ve cırpalım. Bu karisimi mayalanan kasenin icine dökelim ve elle karistiralim. 2,5 su bardağı unu ekleyerek yumuşak bir hamur yoguralim. Üstüne tekrar strec folyo geçirelim. 20-25 dakika mayalanmaya birakalim. Hamuru un ve merdane yardimiyla 1 cm kalinliginda acalim. Agzi geniş su bardagi veya küçük kaseyle sekiller keselim. Halka olmasi icin sise kapagi ile delik acalim. Kuru bez üzerine halkalari koyalim. Geri kalan hamurlari tekrar toparlayalim ve ayni islemi tekrarlayalim. 15 adet çikacaktir. Üzerlerinede kuru bez örtelim ve 30 dakika mayalanmaya birakalim. Tencereye bol sıvıyağ koyalim ve halkalari orta ateşte arkalı önlü kizartalim. Baska bir tencerede kurvertür cikolatayi benmari usûlü eritelim. Donut halkalarin tek tarafini icine batiralim ve tekrar bezin üzerine koyalim. Üstünü cikolata parcalari veya sekerle süsleyelim. Cikolatanin donmasi icin serin yerde 1-2 saat bekletelim. Servis yapalim.

Benmari usûlü: Büyük tencerenin icine su, küçük tencerenin icine cikolata koyalim. Büyük tencerenin icine küçük tencereyi yerlestirelim. Cikolata eriyene kadar kaynatalim. Cikolatanin icine su kacmamasina dikkat edelim..





























Share This:

4 yorum to ''DONUT (DONUTS) TARİFİ ~ RESİMLİ"

ADD COMMENT
  1. Merhaba, sevgilime donut tarifi ile sürpriz yapmak istiyorum. Başarısız olma ihtimalim var mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... mesajinizi cok gec gördüm, kusura bakmayin lütfen... Bende ilk defa yapmistim..Tarifi birebir uyguladim ve sonuc cok beyenildi..

      Sil
    2. Merhaba... mesajinizi cok gec gördüm, kusura bakmayin lütfen... Bende ilk defa yapmistim..Tarifi birebir uyguladim ve sonuc cok beyenildi..

      Sil
    3. Merhaba... mesajinizi cok gec gördüm, kusura bakmayin lütfen... Bende ilk defa yapmistim..Tarifi birebir uyguladim ve sonuc cok beyenildi..

      Sil