Scroll To Top
Son Yazılar

HALKA TATLISI ~ RESİMLİ


HALKA TATLISI ~ RESİMLİ 




¤ MALZEMELER

~ 1 adet Yumurta
~ 2 su bardağı Süt
~ Yarım çay bardağı Sıvıyağ
~ 1 paket Kuru Maya
~ 500 gr Irmik (Grieß)
~ 1 su bardağı Un


¤ Şerbet

~ 3 su bardağı Su
~ 3 su bardağı Şeker
~ Bir parça Limon



¤ Yapılışı
Tencereye şeker, su ve limon koyalım ve kaynamaya bırakalım. Orta ateşte 20 dakika kaynatalım ve soğumaya bırakalım.
Bir kabın içine yumurta, süt, sıvıyağ, maya koyalım ve elle karıştıralım. Sonra sırasıyla irmik ve un ekleyelim ve devam karıştıralım. Ele yapışan bir hamur olacaktır. Kabı Poşete geçirelim ve 45 dakika mayalanmaya bırakalım. Hamurun kıvamı biraz katılaşacaktır. Tencerede bol sıvıyağ kızdıralım. Benim ocağın ayarı 9'a kadar, ben 6'da pişirdim. Hamuru sıkma kutusuna veya torbasına koyalım. Halka şekli vererek yağın icine sıkalım ve makasla keselim. Arkalı önlü pişirelim. Kızaran halkayı hemen şerbetin icine atalım. Diğerleri pişene kadar şerbetin icinde bırakabilirsiniz. Sonra tabağın icine koyalım ve soğumaya bırakalım. Kesinlikle üzerine birsey kapatmayalım. Servis yapalım...

Not :  Ben halkalari ince yaptim. Siz dilerseniz kalın uç kullanabilirsiniz..Iyi bir sonuç almak icin Şerbeti 1 gün önce yapıp dinlendirmeniz gerekiyor..

















Share This:

No Comment to " HALKA TATLISI ~ RESİMLİ "