Scroll To Top
Son Yazılar

DOMATESLI BULGUR PILAVI ~ Resimli


DOMATESLI BULGUR PILAVI ~Resimli




●Malzemeler

• 3 su bardağı Bulgur
• 2 adet olgun Domates
• 1 adet büyük Soğan
• 1 adet Sivribiber
• 1 yemek kaşığı Salça
• 1 cay bardağı Tavuk suyu
• 4 bardak Su
• Sıvıyağ
• Karabiber
• Pulbiber
• Tuz


●Yapılışı

Bulguru yikayalım ve suyunu süzelim. Soğan, biber ve domatesleri soyalım ve orta büyüklükte doğrayalım. Tavaya sıvıyağ, soğan, biber koyalım ve kavuralım. Karabiber, pulbiber,salça ekleyelim ve yine karıstıralım. Bulguru ilave edelim ve 4-5 dakika yüksek ateste kavuralım. Ocaği orta atese getirelim. Domates, su, tavuk suyu ve tuzu bulgura ekleyelim. Karıstiralım ve kapağını kapatalım. Suyunu cektikten sonra 1-2 defa karıstıralım. Ortalama 30- 40 dakikada pisecektir.

Not: Benim ocagin derecesi 9'a kadar. Ben pilavi 4'de pisiriyorum. Siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz...












Tavuk suyu: Ben daha önceden tavuklari hasladim ve minik kutulara doldurdum. Soğuduktan sonra derin dondurucuya koydum. Böylelikle Pilav ve çorbalarda kullanabilirsiniz...






Share This:

No Comment to " DOMATESLI BULGUR PILAVI ~ Resimli "